11 Nisan 2016 Pazartesi

H.sonu Söyleşi-Kitap-Gitar--Tarif Çekilişi- Aile Sohbetleri ekseninde , bisürü planlar uzun bir başlık :)


Valla böyle her telden anlatılacak rapor mahiyetindeki postlara başlık uydurmak cidden zor arkadaşlar:)
Haftasonumda neler yaptım  ve bu yaptıklarımdan nasıl postlar çıkacak onu bir listeleme yazısı bu.



1- Söyleşiye özel bir POST hazırla :) 
Vee beklenen an geldi. Vedat Ozan, Mesut Varlık ve Aybala Yentürk lü "Koku-Edebiyat" söyleşisine katıldım. Tam 3 saat sürdü. Çok keyifliydi.









***


2-Parçalanmış Gülüşler kitabına POST hazırla ʘ‿ʘ  Malumunuz Tolga'nın kitabını blogunda yaptığı çekilişle kazanmıştım. Sağolsun hızlı bir şekilde gönderdi.
Şöyle bir sayfa açayım bakayım dedim, elimde okuduğum başka kitaplar var amanin kitaba takıldım kaldım:)
Yaa nasıl bir kitap bu, arkadaş sen nasıl yazdın böyle birşey yaa (iyi anlamda söylüyorum) Tüylerim diken diken oldu. Bir insan nasıl böyle yazabilir. Etkisi hala sürmekte.




***

3- Gitar Öğren ve Cant help falling in love şarkısını da içeren bir POST hazırla  Demir ne güzel piyano öğreniyordu. Kulak ta var çocukta duyduğu şarkıları çıkarıyor. Ama pes etti. Ve bıraktı :( Çok hareketli kıpır kıpır, top daha önemli ve zevkli onun için. Ne yapalım ,ileride inşallah bir enstrümana heves eder. Bunlar zorla olacak şeyler değil. Sırf Demir' e de örnek olayım ve kendim de çok istediğim için ablamın gitarını aldım başladım çalışmaya. Tek bir parçayı bile güzel çalıp söyleyebilirsem büyük bir iş başarmış olacağım . Bunun için bana göre gelmiş geçmiş en güzel aşk parçasından biri olan "cant help falling in love " elvis presleyin şarkısı. Buna çalışacağım. Fotoda gördüğünüz kişi Youtube'da kanalı var ve eğitimini beğendim. Onu takip ederek başladım. Güzel yaparsam bu işi, video yüklerim youtube'a . Ancak kafa kalmamış bende , gerçekten genç yaşta daha rahat öğreniliyor.

***


4- Bloggerlardan Tarif seç ve POST hazırla Arkadaşlar çok tatlı blog arkadaşlarımız var hamarat becerikli. Öyle güzel şeyler yapıyorlar ki denemek istiyor insan. Ben de basit olmak kaydıyla :) ve de sağlıklı olabilecek tariflerden seçip post yapıp o tarifin bloguna ithaf etmek istiyorum. Planım bu :) Bakalım tarifler nasıl , dedektiflik yapalım azıcık ahaha :)  Ve bunu belli periyodlarda tekrarlamak istiyorum. Random.orgdan seçeceğim o denli titizim :D

***

Cumartesi akşama anneme gitmiştik. Benim çeyizime koyduğu tülbentleri ben annemin ardiye odasına bırakmıştım bir valize. Kullanılmadığı için evde de fazla dolabım yoktu (eski evimde) yer kaplıyor vs gerekçesiyle götürmüştüm. Bizim ufaklıklar bulmuşlar valizi ,deşmişler içini :) Ben de baktım çok güzel şeyler var . Yani en azından bandana gibi kullanılabilir :).
İğne oyasıyla işlemiş annem.
"iğne oyası o kadar zordur ki "  dedi annem. "Ah annecim dedim keşke yapmasaydın bu kadar yorucu işler."
"Zaten ne bileyim böyle kullanılmayacağını bilseydim bu kadar yorar mıydım kendimi" dedi.
Aha taşı yedik :) Sonra da bana "atma bunu gelinine verirsin" dedi.
"Ay dedim ne vercem be , o benim, vermem :)"  dedim
"Kötü kaynana mı olcan sen, yazık " diye çıkıştı bana.
Ben de "bana ne ya vermem!!  benim annem bana yapmış vermicem işteee:) " diye tepindim kendimce.  Ay bir kıymete bindi tülbentlerim hepsini toplayıp evime getirdim ahaha çok fenayım.:D


***





Bir de annem benim ve ablamın çocukluk tuvaletlerimizi saklamış. Onları da yeğenim Ecoşum giydi. Benim 8 yaşında giydiğim  bu mavi tuvaleti şimdi yeğenim 7 yaşında giyiyor şaka gibi ya. Ne zaman bu yaşa geldim ben. 31 yıllık tuvalet amanin :)

Ece'ye verdim gitti :)  O çok mutlu oldu . Bu tuvaleti aldığımız günü hatırlıyorum galiba dünyanın en mutlu çocuğuydum bütün gece uyuyamamıştım ve aynadan kendimi alamamıştım. Dünyanın en güzel kızı bendim ki o gün haberiniz yok :D Çocukluk güzel ;)

Oğlum Demir de sinir oldu ona birşey çıkmadı valizden diye :D Ama neyse ki çok oralı olmadı. Büyüyorlar, geçen sene olsaydı çıldırır ağlardı bana niye yok eceye var diye :) birbirlerini çok seviyorlar ama çok ta kıskanıyorlardı. bu sene daha farklılar çok şükür.





***

Güya kısa kısa yazacaktım. Oturdum destan döşedim:) Mutlu keyifli bir hafta olsun arkadaşlarım. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle Sevgiyle kalın ^.^

61 yorum:

  1. harika bir kolaj olmuş :D ne kadar çok şey sığdırmışsın haftasonuna , bir de 77 li olduğunua emin misin ?? 88 li olabilme ihtimalin var bence :D sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap eylemi sağol canım benim :) bence de o ihtimal vardır ya :) ay lütfen olsun öyle bir ihtimal olsun ^.^ sevgiler ..

      Sil
  2. Ayyyy ne tatlı kadınsın sen ya :) eskiler hep kıymete biniyor zamanla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ümmücüm sağol canım o senin tatlılığın. öyle oluyor eskiler ;)

      Sil
  3. Ben bu tarz her telden postlara bayiliyorum. Cok eglenceli olmus. Bu arada benimde 3yadinda giydigim bir elbisemi halen saklarim.😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tokideki ses,
      çok teşekkür ederim:) ay koysana 3 yaş elbisenin fotosunu bloga ;=

      Sil
  4. Aha aha, kötü kaynana. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safiyeciiim sendin demek :) ah canım benim nasıl sevindim

      Sil
  5. Ne güzel yazmışsın abla :) Cant help falling in love sevdiğim şarkılardan biridir. :) Kitabında tekrardan hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
  6. oy oy oy o ne güzel şeydir arada bir eski sandıkları karıştırmak,kıymete biner.İğne oyasından karyola eteği yani bana etek dikseymiş neyse,anacım banada yapmış-yaptırmıştı v bende,kıyamam sandıklarda bırakamam ,koltuk için yastık yaptım etrafına geçirdim,kullaniyorum.dekorunuzda sırıtır-sevmem dersenizde şile bezi yazlık ebiselerin eteklerine-kollrına-yada yakasına, dikin diktirin-giyin enerjinizin yükseldiğine şahit olacak şaşıracaksınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merihcim ,
      bak ne güzel fikirlerin var. doğrudur bence de enerjiyi yükseltir. çok teşekkürler canım.

      Sil
  7. Bi kere o kitabı çok merak ettim. Kitabın adı belliki acıklı biseyler barındırıyor. Bu arada ne güzel anlatmışsin geçenleri. O eski gece kıyafetine de bayıldım. Hani leydilik küçüklükten geliyormuş. O eskileri karıştırmayı ben de çok severim. Biz eski Almancı olduğumuzdan büyük bir valizimiz vardı. Üniversitede o vali zden annemin ve ablamın eskilerini karıştırır çok giydiklerim oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgüncüm kitap çok ilginç gerçekten de.
      Ahahaha hepimiz küçükken leydiydik yaa ;)

      Sil
  8. Bazen şunu da yazsam bunu da yazsam diyoruz ya. Böyle birleştirmek çok iyi fikir. Ben de yapacağım bir ara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevdicann ,
      öyle oluyor evet en güzeli yap valla ;)

      Sil
  9. Deryam hastayım senin şu enerjine vallahi nasıl yetişiyorsun :)) ben yetişemiyorum hiçbir şeye nihayet seminere katılabildinmi öğrendinmi koku yapmayı :) gitar çalmak beninde en büyük hayalim ama fırsat olmadı hiç. Bu arada pembe oyalarda pek yakışmış :)) yemek bloglarından post hazırlama fikrinede bayıldım hadi kolay gelsin bakalım :)) sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zehracım
      yok kız o kadar da enerjil değilim ben :) o koku semineri için tüm bu koşturmalar :)
      evet yaa o yemek bloglarından post hazırlama fikrime ben de bayıldım. kendime aferin dedim :D ama cidden. ;) senin tariflere de göz koyacağım ^^

      Sil
  10. çok şeker post olmuş
    iğne oyaları benim bazanın altında hurcun içinde saklı duruyor ben uyduruk olanlardan kullanıyorum peeh
    tuvaletine benzer bişi benimde vardı amcam Arabistan'dan getirmişti duruyor hala kızlara olsa iyi olur aslın da
    öptüm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli yetenek,
      çok teşekkür ederim canım.
      iğne oyaları acaip zormuş ben de bilmiyordum. fotodakini annem 3 ayda bitirmiş. aaa fotosunu koysana hem de Arabistan tuvaleti nasıl bişi çok merak ettim ;)

      Sil
  11. Ahahahahaaa :))
    Kaynana modu haaa :))
    Şaka bir yana ben de evde ne bulduysam toplar anneme veririm... Kadıncağızım tam bişeyi kullanmaya başlar aaaa derim bu böylede mi kullanılıyor ver geri derim :))
    Bizde eşyalar gider gelir böyle...

    Annelerimiz benziyor galiba... Annemde hiçbişeyi atmaz, vermez genelde... Bak o tuvaleti iyi ki vermemiş. Şimdi ne güzel olmuş yeğenine :)
    Senin kesin o tuvaletle bir fotoğrafın vardır, aynı şekilde yeğenini de çek, bak nasıl güzel anı kalacak ikinize de :)

    Ben de yorumu uzattım galiba :) Öpüyorum seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnemcim :) kaynana olunmaz kaynana doğulur ahaha :)
      ya evet ya yazık annelerimize. yok atmaz o da. eskiler herşeyin kıymetini biliyor çünkü.
      Var evet annemde, aklıma da gelmedi değil, anneme gidersem çekeyim fotosunu sağol hatırlattığın için;) yeğenimle tatlı bir hatıra olsun haklısın.
      yok ya uzun yorumların tadı bir başka. çok teşekkür ederim zahmetler verdin ;)
      öptüm canım

      Sil
  12. Amanınn ne dolu geçirmişsin günlerini, bayıldım. Bana sorulsa bir milyon iş yapıp "hiiiç çocuklarla uğraştım işte" derim :)))) Demir'i teşvik için gitar öğrenmek, harika. Azimli ve çılgınsın. Love you love youu :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökçecim aslında öyle tabi bunları dile getirmiyoruz :)
      I❤U 2 :D

      Sil
  13. Bende hep gitar çalmak istemişimdir ama hiç fırsatım olmadı belki de benim oğlanlarla birlikte öğrenirim ;)
    Kitabın postunu bekliyorum çok övdün bu tür kitaplar kolay bulunmuyor.
    Annen ne kadar düşünceliymiş çocukluk tuvaletlerini bile saklamış çok şanslısın annenin varlığının kıymetini bil sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklu Hayat
      Ah evet canım yaa ben de çok istemiştim. inş başarırım.
      Bu kitaptan muhtemelen hiç yoktur :)
      Öyle canım annelerimizin kıymetini hep bilelim ❤

      Sil
  14. kız ben yorum yazmıştım. Cepten olduğu için uğraşmayım diye adsızdan girdim. Kötü kaynana.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Safiye Allah iyiliğini versin ben de ne güzel sevinmiştim gizli hayranlarım var diye ahahah:D şaka şaka ben bu yorumları e-mailime düşüremedim yine o yüzden yorum birikmiş farkında değilim :)
      evet çok kötüyüm ben yaaa :D ayy yazık şimdi düşündüm inş Allah nasip etsin eğer tabi yaşına uygun biriyle de eeblenirse demir, o gelincik te şimdi minnacıktır oyy şimdi de sevdim bak onu :D D

      Sil
  15. 2 günlük tatile ne çok şey sığmış! :)) O çocukluk tuvaletine bayıldım Derya abla. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilknurcum teşekkürler tatlım , ben de çok sevmiştim ^.^

      Sil
  16. Merhaba, öyle görünüyor ki hızlı yaşanmış günler. İğne oyası ne tatlı, bence de verme kimselere. Yazın atarsın boynuna ohh efil efil kullanırsın. Bu arada yanlış anlama lütfen ama o son fotoğraf korku filmi sahnesinden alınmış gibi. Yüz de görünmeyince, fotoğraftan çıkan korku faktörü misali. Hoşuma gitti çok nostaljik. Hürmetler sunuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazdan kalan
      burcucum valla aynen oyle :) Ahaha solmus gitmis resmen korku filmine dönmüş. :)

      Sil
  17. Valizden çıkanlar harikaymış :)

    Bizde de annemle kıyafet gider gelir aramızda. Sıkılır ya da kilo alır ona veririm, bi sonraki sene alırım geri :) (Hayır annemle aynı beden olma konusuna girmiyoruz! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancım teşekkürler :D
      tamam tamam kilo mevzularına girmeyecez aslaaa !!! :D sevgiler :)

      Sil
  18. Koku sohbetini çok merak ediyorum Onun postunu bekleyeceğim.
    Eskileri karıştırınca bakmasi da çabuk bitmez mevzusu da. Nostalji başka bir şey; çok kıymetli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zülalcim inşallah yakın zamanda yapayım o postu , malum balık hafızalıyım tüm detaylar uçacak kafamdan yoksa :)

      Sil
  19. Valiz değil korsanların define sandığı gibi:))ne güzel, çocukluk tuvaleti de hakikaten çok güzelmiş:) Parçalanmış Gülüşler'i mutlaka okuyacağım çok merak ettim. Yalnız oğlunuzun piyanoyu bırakmasına üzüldüm (benim içimde uktedir çok öğrenmek istiyorum ölmeden önce:)))))yalnız evde piyano yok olsa çoktan kursa gitmiştim...keyifle okudum eline sağlık Derya'cığım.

    not: İnteretim yine koptu (kaç gündür böyle o yüzden yorumumu hep kopyalıyorum yapıştırıyorum gitmediyse, gittiyse ikicisii silebilirsiniz:)tekrar gönderiyorum şu an ay bıktım internetin mi var derdin var:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müjdecim valla ne doğru söyledin define sandığı gibi cidden :D yaa evet canım ben de üzüldüm ama çok ta baskı yapamıyorum ancak kulaktan en azından çalması için teşvik ediyorum. youtube da onun sevdiği yabancı şarkılar var piyanoda gösteiyorlar aa demir bak bu senin sevdiğin parça çok rahat çalıyor bi baksana annecim diyorum. o da merak ediyor çalan kişinin ellerine bakıyor kulak ta var ya oturuyor çalıyor. belki böyle böyle yapar gider. ya da olmazsa da olmaz da ileride kızlara hava atmak için kesin gitar öğrenir amor amor :)
      inşallah sen de öğrenirsin müjdecim. küçük piyanolardan alabilirsin eve. teşekkürler yorumun için. internet dert yaa :)

      Sil
  20. Haha benim de kardeşimin sünnteinde giydiğim gelinliğim vardı, hem de mavi :))
    Kitabı çok merak ettim, elinden düşürmediysen vardır bi hikmeti.
    Ve blogumda bir tahinli kurabiyem var, haftalardır en çok okunan yazım olmuş. Sevineyim mi üzüleyim mi bilemedim ama..
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sihirli mavi
      yaaa evet biz o zamanlardan elsa ymışızı ki :)
      enteresan bir kitap, ama herkes okuyamaz zannedersem, biraz çelik gibi sinir gerektiriuor. bende yok o kadar çeliklik ama tolganın esprileri kitap içerisinde o tahammül edilemeyecek hususlarda tahammülü sağlamış. yani anlatmak zor da . yorumunu yapacağım kitabın ;)
      tahinli kurabiye ah evet canım ya :) yemekle bozmuşuz kafayı ahaha:D
      sevgiler canım

      Sil
    2. merak merak merak merak :p

      Sil
    3. valla Tolga taslağım hazı duruyor ama yani ne zor senin kitaba yorum yapmak. Sığ kaçacak yorumum diye sildim yazdım sildim yazdım inşallah bugün yarın yayınlarım.

      Sil
  21. O kadar güzel post niyetlerin var ki sabırsızlıkla bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  22. Koku postunu merak ediyorum . Hele Tolga nın kitabını nasıl merak ediyorum Tolga yı okurken şaşırır sevinir ve birden en derin uzuntuleri yaşayabilirsin. Bak ben diyeyim bu çocuk çok ünlü bir yazar olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriyecim Tolga yı okudum dedim ne yapmış bu ya:) enteresan bir hayal dünyası mı var hayatı mı var çözemedim. ama okurken o karakterlerin yanındaydım. sinirlerim gerildi ama çok ta güldüm. öyle yazılır mı ya :) olsun olsun ünlü yazar olsun

      Sil
  23. Ben de bayılırım eskileri karıştırmaya ve hatırlamaya, hatırlatmaya. Ne güzel sıcak bir paylaşım olmuş. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öce
      çok teşekkür ederim özlemcim sevgiler canım <3

      Sil
  24. Eskilerden bana hala denk gelen seyler zaten sadece tülbentlerim, gerisi artik olmuyor. *snüf*

    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EQ,
      ah ah ah sabah sabah aynen öyle benden de hönkürmeli bir snüf :D
      yahu 45 kilo olduğum dönemlerden 66 kiloluk dönemlere geldim. mutasyonun böylesi :D

      Sil
  25. yerinde olmak isterdim. çok keyifli olmuştur eminimm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelimelerle dans,,
      Çilekcim teşekkür ederim ^.^

      Sil
  26. Hahhaha,
    Kayınvalidem ilmek ilmek işlemiş, iğne oyaları koymuştu çeyize. Bakmaya doyamıyor insan ama kullanacak yer yok ki. Kırk yılın başında mevlütte takıyorum, toplantı olursa fular niyetine kullanıyorum. Onun dışında dolapla eskimekle meşguller.
    Tarif fikrine bayıldım, seçilmişlerin içinden seçilmiş tarifler. Direkt alır biz de yaparız artık. Ohh tam tembel işi, tam benlik :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. de kubadcım
      oo hayırlı kayınvalideymiş :) feyz alayım ondan :D
      Öyle canım kulllanılmıyorlar maalesef. Tarifler evet ya ben de fikrimi çok sevdim :D ^.^

      Sil
  27. Post'lara başlık yazmak cidden zor düşündürücü... :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa Dergi
      Mertcim aslında sende bunun tüyoları vardır paylaşsan bizimle bir gün ;)

      Sil
  28. hihi, hep böyle yaz benceee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepcim öyle mi yapiyim :D ilham perisine dilekçe verelim tatlım ^.^

      Sil
  29. Süper bir derleme paylaşım olmuş, ellerinize sağlık. Gitar Kursu İzmir

    YanıtlaSil
  30. Ya Derya çok tatlı olmuş bu yazı :D
    Ben de sırf yapılacakları yazsam daha iyi olur bak şimdi iyi fikir verdin :D Malum yapamayınca bir şey :D ahahah :))
    Cidden çok tatlı olmuş!
    Tuvalete ayrıca bayıldım harika!
    :)

    YanıtlaSil